Maandag begin ik echt…

Dominique Zon

Maandag begin ik echt…

Zoals jullie misschien weten ben ik bezig met een gezondere leefstijl.

Ik heb wel vaker dat ik dit doe. Of ja met een personal trainer als vriend gaat dit allemaal automatisch. Maar ook ik raak weer in zo’n dip. Dan ben ik echt weken/maanden redelijk goed bezig en dan ineens, BAM. Afgelopen. Snaaien, grazen, alles naar binnen werken wat los en vast zit. Ik heb dan echt geen rem. Ik denk dan… ach heb toch al ongezond gegeten, dan kan dit er ook wel bij.

Ja dat is een top logica Dominique 🤦🏼‍♀️

Dus hier zijn we weer, knop 477292846472 omgedraaid. #maandagbeginikecht

Maar hé, anders is het leven ook zo saai ;)!

Ik zal jullie een beetje meenemen. Misschien hebben jullie er ook wat gaan.

Zoals jullie weten is mijn vriend dus personal trainer, dus ik (hij) weet echt wel een groot deel over hoe ik het moet doen. Maar hulp van iemand anders is altijd fijn.

Lieve Femmy die samenwerkt met mijn vriend is nu in opleiding om coach te worden en daarom leek het haar (en mij natuurlijk) leuk als ze mij hierbij kon helpen.

Ik hier even de tips delen die ik heb gekregen. You’re welcome 😉

De tips:

  • Neem altijd een eiwitrijk ontbijt en eindig ook je laatste maaltijd of avondsnack eiwitrijk.
  • Drink voldoende water. 1,5-2,5 Liter per dag.
  • Koffie of thee zonder suiker mag ook maar liefst geen light producten.
  • Drink niet tijdens het eten.
  • Schrap de eerste 2 weken fruit uit je dagelijkse voeding. Hiermee geef je je vetverbranding echt een boost. Daarna max 1 stuks fruit per dag.
  • Eet zo veel mogelijk natuurlijke / biologische producten en zo min mogelijk bewerkte producten.
  • Eet langzame koolhydraten 
  • Eet geen schimmelkazen. Dit heeft een negatief effect op de darmen.
  • Varieer met voeding. Neem bv een keer spelt- of roggebrood ipv volkorenbrood.
  • Neem visolie, gezond voor 101 dingen en stimuleert de vetverbranding.
  • Drink Matcha thee. Dit zit boordevol antioxidanten, stimuleert de vetverbranding en is goed voor je huid. 
  • Zorg dat je voldoende goede vetten binnenkrijgt (bv kokosolie, zalm, lijnzaadolie, noten en supplementeer met visolie).
  • Een tip om de behoefte aan snoepen tegen te gaan is kaneel. Doe het door de kwark of verwerk het bv in een gezonde havermout- wafel of amandelpannenkoek. Kaneel zorgt ervoor te dat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft zodat je minder behoefte hebt om te gaan snaaien. 

Dit is natuurlijk wel gebaseerd op mijn voedingsschema. Dus misschien zal niet elke tip voor iedereen gelden, maar het is absoluut een goed begin.

Huidige staat

  • Gewicht: 58,5 kg
  • Vetpercentage: 18,4%

26 mei ga ik trouwjurken passen.

Mijn doel

  • Gewicht: –
  • Vetpercentage: 16%

Gewicht vul ik niet in want wil vooral strakker worden maar ik wil wel meer spiermassa bouwen. Dus het kan zelfs zijn dat ik meer ga wegen. We gaan het zien!

Wish me luck!

Comments: 1

  1. Susan schreef:

    Fijn deze tips! Ik ben begonnen met weight watchers… Al 2 kg afgevallen maar afgelopen week 0..das dan weer zo frusterend.. Maar denk toch verkeerd/teveel gegeten. Ideeën voor workouts thuis kan ik zeker gebruiken. Ga nu 1x per week naar de sportschool en probeer daarnaast te wandelen /hardlopen maar dat lukt niet altijd. Dan is workout thuis ook handig en makkelijk. Thx voor de info.

Add your comment